Tuesday 15 October 2013

perjalanan hidup aku di 'negeri di bawah bayu'

ok geng...
skang ni aku dh lama x update ngan korang kan...
korang dah taw kan yang aku ni sedang menjadi perantau di negeri orang kan.
waalawpon aku sedih jauh dari family
tapi aku bersyukur sebab dapat gak aku jejak kaki kat university(Alhamdulillah)
ok selama sebulan lebih aku di sini macam2 pengalaman yang aku dpt..
citer yang terbaru ni mmg best gila la..

sabtu lepas aku ngan 8 org lagi geng budak sekolah seni pergi menjalankan tugasan luar untuk subjek Seni Peribumi Borneo,kajian yang kitaorg kna buat mengenai motif ayaman kaum murut, kajian tu kitaorg buat di kampong Alutok,Tenom Sabah yg memakan masa perjalanan selama 5 jam dari kota kinabalu(u aku la senang)
kitaorang pergi dengan dua biji keta yang disewa oleh driver terhomat kitaorg Saiful & Hafiz(awan nano)...hahahaha
perjalanan dia mmg best gile la...kita orang limpas(lintas) bukit bukau yang cantik....suasana dia sejuk gila kalah Cameron highland,tgh panas pon angin sejuk..pemandangan dia mmg indah di mata aku yg pecinta alam ni(krik2x krik2x)
sblum kitaorg smpai dkat kampong tu kitaorg singgah dulu dekat rumah momoi(gua pnya buddyz)
perjalanan nak masuk tu mmg best jalan dia x de aspal(tar)....hahaha...dekat ngan kampong tu baru ada aspal, aku tertanya2 gak yg lain x de kat situ baru ada(sampai sekarang aku msih berfikir)

benda yg paling aku x leh lupa ialah dekat sungai yang banyak gila ikan dia...kita bagi dia mkn pastu dia datang dekat kaki then dia isap2 kaki..best gila bhai gua ckap...
mlm tu kitaorang mkn makanan yg dimasak dalam buluh...best gila siot...(mmg dah lma aku nk mkn mcm ni)
esok tu kitaorg balik la dari kampong tu...dalam perjalan balik tu driver kitaorg bt gila bole diaorg race dekat bukit...gile la...msa perjalanan balik tu aku risau gak la kalaw ada benda yg x baik jadi msa kitaorg kat area bukit tu..tup2 kat jalan yg lurus kitaorg eksiden ngan keta kancil yg dibawa slow gila(yg eksiden tu keta lagi satu bukan keta yg aku naik,yg eksiden tu viva) tp kitaorg kan geng so cubit peha kiri peha kanan yg rasa,so point dia kitaorg kna bayar kompoun Rm300...balik dari balai tu kitaorg yg dlm myvi x sedar diri lagi bole lak dok karok lagu si tegar tu...hahaha...mmg best gila moment tu...

lepastu nk jadi citer lg keta viva yg baru eksiden tu bole plak break dia putus(mmg nk kna maki owner keta tu). lepas break putus kitaorg tukar driver sbb Saiful x pandai bawak keta yg x de break...Hafiz dah biasa...dengan kejadian break putus tu kitaorg pon pergi hilangkan stress dekat tanjung aru...kitaorg jalan2 dekat pantai tu sampai mlm..tapi Alamdulillah berkat doa semua kitaorg sampai di Ums dengan selamat tanpa ada sebarang kecelakaan lg..ni aku nk share sikit gambar2 kitaorg kat sana ok
gambar yg paling aku suka

terbang di kimanis...hahaha

ala tomey2....

sweet memory...

sungai di Alutok..

dari kiri hani,ela,kimi,saiful,momoi,pikah,aku,nina,hafiz



p/s lps ni klaw nk p jenjalan nk p ngan korang gak...hahahahha

No comments:

Post a Comment