Monday 4 November 2013

sekejap je..

ok geng...dah dua minggu x buka ini blog...hahaha
entry kali ni tidak la menarik sangat...saja je nk kongsi ngan korang..
ok berbalik kepada tajuk entry aku kali ni...
'sekejap je'.... sekejap merupakan cepat hahahha...
sekejap je aku dah dua bulan kat Sabah ni..
sekejap je aku dah setengah sem kat sini
sekejap je aku dah bole sesuaikan diri kat sini(lama sebenarnya...hahahah)
sekejap je aku dh nak abis sem satu
sekejap je dah nk ujung tahun 2013
sekejap je aku aku kenal sahabat yg baik kat sini...

ok citer pasal sahabat aku ni kan... diaorang semua orang utara kecuali si Momoi je budak Sabah yang telah diutarakan...hahhahhahahahhaa(gelak besor)

ok yang first nma dya NurAinina(budak Kedah)...
citer aku jadi rapat ngan minah ni mmg kelakar..hahahha
first time tu kmi dh kenal msa kna kutip sampah(time tu first time aku pergi sps)
pastu dya ,mati2 ingat aku ni org Kulim..hahha...time tu kmi x rapat lg..
kmi start rapat bila nina mintak tlg aku tunjukkan dya kat mna ppib...dya punya dok usung aku time tu(aku x kesah sbb aku mmg baik...hahahahha)
start dri haritu kmi jadi rapat gila...mmg kamceng..hahahah(aku ingt nina msti ingat sup kat labry...hahahahhaha)
nak dijadikan cerita lagi, si nina rupanya kawan ngan kawan aku masa f6 dlu si fazwan(dunia ni mmg kecik)

yg no dua pulak Nurul syafiqah(budak Perlis)
yg ni kmi panggil dya makcik..sbb dya suka x mau pakai spek mata..
pastu gaduh dok zoom org macam makcik2(hambek kau kan dh lekat nma makcik..hehe)
kisah aku knal ngan dya ni x extrem sngat sbb dya ni mmg peramah nak mampos..
org yg bru dya knal dya bt mcm knal 10 taun...hahahhaha
time tu dya rapat ngan nina so dya rapat la ngan aku...hahahhaha...
kawan yang paling best yg aku penah kawan minah ni la...
bab mengajuk org dia la no 1...hahahahha....korang kalaw jumpa dya pon mmg akan rasa best gla kawan dngn dya...hahahahahha

yang ketiga lak Nur Farahin(budak Sabah)
farahin ni kmi panggil dya momoi...nma manja gitu..
kmi start knal dya kat dalam dkp(dewan kuliah) momoi ni budak second intake...
time tu dya mai duduk sebelah kmi sambil melambaikan tangan dan berkata begini "hai, saya second intake" hahahahha....mmg aku x leh lupa ayat tu...aku ngan nina pon tros la sembang dengan dya..dari sembang tu kmi dpat taw yg si momoi ni duduk dkt kampong AB(aku ngan makcik kampong E) apa lg gumbira la hati si nina ni sbb ada geng kat kampong AB haritu jgk dya usung si momoi ni dan bt mcm dah setaun knal...hahhahhaha...mmg klaka gila moment tu... moi ni baik, manja cute...(moi aku puji ni nnti belanja taw..hahahhaha)

yg keempat ni Hani Najwa(budak Perak)
dya ni biasa je aku knal dya...knal dri nina ngn makcik, pastu jadi rapat...
klaw korang nak tahu, minah ni mmg manja gila..hahahhahhaa
klaw bab makan kami mmg satu kepala...hani ni kira dah jadi driver rasmi kitaorang la(sbb dia sorang je yang ada lesen kereta)...banyak kenangan aku ngan minah ni...hehhehhe...bermanja2...kikikikiklaw piker balik mmg lawak gila...hahahahhah...tapi satu je aku nak bagitaw, hani ni klaw bab buat assignment dia la yang paling juara, rajin benor..kikikiki

aku,momoi,nina anak bongsu dari 3 org adik beradik....makcik plak anak tunggal...hani plak anak sulung....
nak jadikan cerita aku, moi ngan nina ni lahir bulan june, bnyak persamaan kami wei..hahahaha
tp yg lagi bestkan moi ngan nina share tarikh lahir 14 june...ada 2 org abang...dah macam twins depa tu...makcik bulan September, hani lak bulan 10, x jauh sngat ngan bulan june(3-4 bulan je..hahahah)
pointnya kat sini diaorang ni memang friendly dari awal lagi...hahahhaha....

seriously mmg aku bangga gila dapat sahabat macam diaorang ni...diaorang mmg akan share apa2 masalah sesame sendiri..susah senang mmg kami sama2 kat sini...kat sni kami ada kami je utk jaga antara satu sama lain....susah nak dapat sahabat macam ni...tapi aku ngan diaorg ni mmg satu kepala baq hang...hahahhaa....semua benda buat sekali...hahahahha....sorang ada masalah semua rasa kesusahan tu...buddyz aku bangga ada korang kat sisi aku...

ni la yg dicerita tu...hahahaha(x cukup sorang sbb sakit...)

ini warga June 14,3,14..

comei hangpa(lps ni blnja aku,aku puji ni..hahahhaa)


tgk kita je, komfem aku ingat iklan digi...hahahah(hani jadi tukang ambil gambar)
tinggi2 gunung kinabalu

selfie again...hahahhha

errrr...bnyak debu(mengejek org sebenarnya...hahhah)

ini kali lah...

 #tapi x semua orang yang anggap kita ni sahabat baik dia kan...bila ada yang baru kita akan dilupakan...org macam ni hanya boleh dibuat kawan dan bukan sahabat....serius aku cakap dia hanya boleh dijadikan kawan dan bukan sahabat....kita x tahu hati orang..benda tu tersembunyi...

2 comments: