Friday 30 May 2014

Menangislah....

assalamualaikum geng...
lamakan aku tak update blog ni...
baru-baru ini aku ada terbaca satu madah yang sangat indah bagi aku la(kalau untuk orang maybe macam biasa je kan..hahaha)
madah ni aku dapat dalam majalah solusi yang aku beli guna boucer buku....hahahahahha...
karya ini ditulis oleh seseorang yang dah lama aku minat iaitu ustazah Siti Noorbahyah Mahamood...
so aku x nak membebel panjang2...korang layan la pulak benda ni ok..

MENANGISLAH jika tangisan itu dapat memberikan ketenangan.

Adakala keinsafan datang setelah berdosa,
lalu hati terasa sangat gelisah tidak terkata,
bimbang tidak dapat menebus segala noda,
biarpun taubat penuh linangan air mata.

namun tetap malu pada Yang Maha Esa,
moga segala dosa Allah ampuni dan terhapuslah derita.

menangislah, jika tangisan itu dapat memberikan ketenangan,
membibitkan keinsafan, menambahkan ketaatan, menghasilkan kebahagiaan.
mengalir air mata syukur, menyedari setiap ujian bukti sayang Allah.

bila hati ada Allah dan tidak pernah lelah,
bergetarlah ia kala menyebut nama Allah,
baik ketika diuji dengan kesenangan mahupun susah,
hati tiada lagi resah, jka terasa indah,
dalam ketenangan iman.

tiada yang indah melainkan dicintai Allah
dan sentiasa mendapat keredaan-Nya.
tiada yang membahagiakan melainkan disayangi dengan penuh keikhlasan di hati.

No comments:

Post a Comment