Friday 13 June 2014

AYAH^^

Assalamualaikum...
sihat semua? masih waras? hahahahha...
sebenarnya entry kali ni special sikit(special ke? macam sama je)
specialnya sebab aku nak share sajak plak..aritu cerpen..
ok bersempena hari bapa yang bakal tiba ni(berapa haribulan ar? hahahhahaha)
aku ada buat sajak untuk my beloved daddy, hahahhhaa...
x nak la aku beleter panjang-panjang, bukan korang baca pon kan..hahhahhaha..
so layan la, kepada Encik Yaakup Salleh ini khas buat anda...


AYAH (by Khatijah Yaakup)

Ayah,
Wajahmu yang manis,
tak jemu untuk dipandang,
Kutatap dan ku lihat wajah itu,
Wajah yang sentiasa ada di mataku,
Wajah tua yang selalu aku rindu,
Wajah yang sentiasa ada di fikiranku.

Ayah,
Hadirmu di dalam hidup ini sangat bermakna,
Hadirmu adalah kurniaan Ilahi,
Kurniaan yang terlalu istimewa bagiku,
Kau berkerja membanting tulang empat keratmu,
Tanpa pernah mengadu lelahnya pekerjaan itu,
Demi mencari rezeki buat anak isterimu.

Ayah,
Amarahmu tak pernah kau tunjukkan,
Kau menjaga dan mendidik kami dengan sebaik-baik cara,
Hanya terkadang kau bertindak tegas,
Tapi bagiku itu bukan satu kemarahan,
Hanya sebuah amaran agar jangan diulang kembali.

Ayah,
Indahnya dunia aku disisimu,
Walaupun kini aku jauh di tempat orang,
Tak pernah aku lupa akan dirimu,
Segala pesanmu tersemat rapi di dalam mindaku,
Usahlah kau risau dan bimbang,
Cukup ilmu yang kau titipkan bersamaku.

Ayah,
Kau lah insan yang terbaik bagiku,
Tiada galang gantinya dirimu itu,
Kerana kaulah satu-satunya ayahku,
Satu-satunya lelaki yang paling aku sayang,
Satu-satunya insan yang paling aku cintai,
Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah,
Kerna kau t’lah kurniakan insan ini kepadaku.

*dari anakmu yang comel, manja dan degil...peace yo...
ok....itulah sahaja saya punya sajak...kepada semua bapa selamat hari bapa yang bakal tiba(untuk abang aku juga yang bakal jadi bapa..hahahaha)
p/s : boleh diketegorikan sebagai sajak ke cikgu??hahahhahahahahaha^^
 

1 comment: